Każdy freelancer, który kiedykolwiek miał problem z motywacją do realizacji zadań wie, że praca na własny rachunek nie zawsze jest tak łatwa, jak sądzą pracownicy korporacji. Jedną z największych trudności jest przygotowanie odpowiedniego miejsca do pracy: komfortowego, wystarczająco przestronnego, a przede wszystkim funkcjonalnego. Nie zawsze we własnym mieszkaniu dysponujemy odpowiednią ilością miejsca, jednak nasi eksperci są zgodni: nawet mając do wykorzystania niewielki metraż, można wyczarować odpowiednio rozplanowane domowe biuro. Sprawdź, jak.
Światło, cisza, jasne kolory
Zanim przystąpimy do aranżacji domowego biura, w pierwszej kolejności weźmy pod uwagę najważniejsze czynniki, takie jak maksymalny dostęp do naturalnego światła. Poza dużym oknem, pod którym najlepiej jest postawić biurko, warto przemyśleć układ świateł, pamiętając zarówno o górnym jego źródle, jak i punktowych lampach biurkowych. Pomieszczenie powinno być wyizolowane od hałasu – lepiej nie urządzać gabinetu w pokoju sąsiadującym z sypialnią dzieci czy z oknem wychodzącym na ruchliwą ulicę. Ważny jest też dobór kolorów. W biurze lepiej unikać ciemnych, przytłaczających odcieni oraz wzorów, które niepotrzebnie odwracają uwagę.
Meble kluczem do sukcesu

Podstawą dobrze zaaranżowanego wnętrza domowego biura są odpowiednio dobrane meble. Powinny być przede wszystkim użyteczne. Na pewno warto zainwestować w stół, którego wysokość będzie uzależniona od wysokości, na jakiej najwygodniej nam korzystać z komputera czy pisać. Niekoniecznie muszą to być typowe biurka do pracy. Sprawdzą się także stoły drewniane , na przykład prosty, w białym kolorze . Do niego bez problemu dopasujemy krzesła minimalistyczne , które będą równie wygodne, jak obrotowy fotel. Uzupełnieniem aranżacji w domowym gabinecie powinien być regał z pojemnymi półkami na książki i dokumenty.
Niezbędne dodatki

Domowego biura nie wolno zagrać niepotrzebnymi elementami. Starajmy się trzymać w nim tylko to, co najbardziej nam potrzebne. Wrogiem motywacji jest bałagan. Jeśli urządzimy przestrzeń, korzystając z różnego rodzaju udogodnień, takich jak organizery na biurko, segregatory, pojemniki, podpisane pudełka, łatwiej nam się będzie odnaleźć we własnym gabinecie, a w rezultacie – zabrać do pracy. Unikajmy przechowywania na widoku różnego rodzaju gadżetów, które kojarzą nam się z wolnym czasem. Konsola do gier, powieść, którą właśnie czytamy czy zestaw do gry w golfa to przedmioty, które nie sprzyjają koncentracji.